“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”
Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.
“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”
Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.
“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”
V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.
Nekaj zadnjih objav..
Zdravilni solni piling
Skrb za zdravje se kaže tudi v odnosu do svojega telesa v smislu uporabe čimbolj naravnih negovalnih preparatov. V okviru ID Zdravje telesa in duha, smo, v četrtek, 17. 4. 2025, izvedli delavnico izdelave solnega pilinga. Pri tem smo uporabili tudi žajbelj, ki je zelo...
Kremenčkovi 2.0 – Delovna akcija
Na robu pomladi, kjer zrak diši po svežini in zemlji, smo zbrali roke, lopate in motike. Vsak kamen, ki ga je narava desetletja skrivala v mehkem objemu trave, je zdaj postal spomin, ki ga previdno dvignemo iz zemlje.Pod soncem, ki nas je grelo, z žulji na dlaneh;...
Svetovni dan zdravja – 7. april
Prejšnji teden smo z dijaki, v okviru ID Zdravje telesa in duha, obeležili svetovni dan zdravja - 7. april. Razmišljali in razpravljali smo o različnih komponentah zdravja in o skrbi za zdravje. Svetovna zdravstvena organizacija je leta 1948 sprejela definicijo...
PLETEMO NITI MREŽE Z ZDRAVJEM – SMUTI
UNESCO - V okviru projekta Pletemo niti mreže z zdravjem smo se v četrtek, 10. 4.10. 2025 zbrali na zaključenem srečanju ob pokušini zdravih napitkov iz svežega sadja, ki jih je za nas pripravil šef kuhinje g. Aleš Poštrak. Cilj projekta je spodbuditi zavedanje o...
Projekt Klasično: Trio Anthology | 2. 4. 2025
V sredo, 4. 02. 2025, smo se udeležili koncerta fantastičnega dunajskega tria Trio Anthology v Unionski dvorani. Ker je "izpitno obdobje" je veliko dijakinj odpovedalo prisotnost, ampak tisti ki smo bili smo uživali v: Spored: Gabriel Fauré: Trio v d-molu, op....
ČISTILNA AKCIJA
V Dijaškem domu Lizike Jančar Maribor smo v četrtek, 10. 4. 2025 izvedli čistilno akcijo. Dijaki in zaposleni smo s skupnimi močmi urejali naše športno igrišče, ki predstavlja pomemben prostor za učenje in aktivno preživljanje prostega časa. Z izvedbo dejavnosti smo...
Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo: Lucija Žerdoner
Projekt USTVARJAJMO | Tokrat izpostavljamo: Lucija Žerdoner 𝐏𝐫𝐨𝐣𝐞𝐤𝐭 𝐔𝐬𝐭𝐯𝐚𝐫𝐣𝐚𝐣𝐦𝐨 𝐢𝐧 𝐈𝐃 𝐊𝐫𝐞𝐚𝐭𝐢𝐯𝐧𝐨 | Ta teden izpostavljamo Lucijo Žerdoner, dijakinjo 2. letnika, Tehnik oblikovanja na SŠOM. Lucija zelo prizadevno in skrbno pristopa k študiji telesa, telesa v prostoru,...
Projekt USTVARJAJMO | Tokrat izpostavljamo: Miša Žvikart
Projekt USTVARJAJMO | Tokrat izpostavljamo: Miša Žvikart 𝐏𝐫𝐨𝐣𝐞𝐤𝐭 𝐔𝐬𝐭𝐯𝐚𝐫𝐣𝐚𝐣𝐦𝐨 𝐢𝐧 𝐈𝐃 𝐊𝐫𝐞𝐚𝐭𝐢𝐯𝐧𝐨 | Ta teden izpostavljamo Mišo Žvikart, dijakinjo 1. letnika, Tehnik ovlikovanja na SŠOM. Miša je zelo kreativna in produktiva. Vzporedno z delom za šolo riše podobe in...
Šahovsko popoldne s Frido in Edvardom
V torek sta nas obiskala Edvard in Frida, letošnja zmagovalca šova Slovenija ima talent. Z našimi dijaki, ki se bodo aprila udeležili državnega prvenstva v šahu, sta odigrala nekaj partij. Dokazala sta, da sta čudovita družba in da sta naslov zasluženo osvojila....