V novi številki slovenske pedagoške revije Didakta lahko preberete prispevek naše vzgojiteljice Jasne Kovačič o inkluziji dijakov tujcev v novo okolje.

“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”

Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.

“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”

Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.

“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”

V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.

Nekaj zadnjih objav..

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo Lucijo Žerdoner

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo Lucijo Žerdoner

Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo Lucijo ŽerdonerTa teden izpostavljamo dijakinjo Lucijo Žerdoner. Lucija je letos zvesto obiskovala interesno dejavnost, risala veliko za šolo in tudi v prostem času in je njen napredek zelo očiten. Preizkuša se pri risanju...

NAJ DIJAK 2024

NAJ DIJAK 2024

Podelitev nagrad Naj dijak   Z veseljem sporočamo, da je tudi letos zmagovalec razpisa Naj dijak Luka Vaupot, ki je maja letos zaključil bivanje v Dijaškem domu Lizike Jančar. Luka Vaupot je od Dijaške organizacije Slovenije prejel izjemno nagrado; v sodelovanju...

Lutkovno druženje – Trije metulji

Lutkovno druženje – Trije metulji

V četrtek, 6.6.2024 smo pripravili lutkovno druženje za otroke naših zaposlenih. Dijakinji Lucija in Taja, sta odigrali lutkovno prestavo Trije metulji, ter izdelali didaktične igre za otroke. Otroci so spoznavali barve, mavrico, iskali pare, izdelali lutko iz...

Dobrodelnost – Punat

Dobrodelnost – Punat

V Dijaškem domu Lizike Jančar Maribor smo v okviru projekta Dobrodelnost izvedli akcijo zbiranja poletnih rekvizitov za otroke in mladostnike, ki bodo letovali v Punatu. Zbrane plavutke, obroče, plavalna očala, brisače in družabne igre smo izročili prostovoljcu...

Skrb za zdrav duh v zdravem telesu

Skrb za zdrav duh v zdravem telesu

V tem šolskem letu sem pri ID Zdravje telesa in duha z dijaki delala predvsem na osebnostni rasti. Glavni cilj je bil, dijakom v obliki delavnic in pogovorov posredovati in približati vsebine, ki so koristne in uporabne za življenje. Obravnavali smo tematiko...

Aktivnosti za sproščanje in miselne naloge

Aktivnosti za sproščanje in miselne naloge

Zaradi stalnega pritiska in mnogih šolskih obveznosti se mladi tekom šolskega leta le redko utegnejo posvetiti pomirjujočim aktivnostim za boljše počutje. Zato sem v sredo, 29. 5. 2024, dijake povabila na prijetno druženje. V okviru ID Zdravje telesa in duha so...

Kuhajmo preprosto in zdravo

Kuhajmo preprosto in zdravo

V četrtek, 23. maja 2024, smo z dijaki ponovno kuhali. Tokrat so bili recepti malo drugačni – eksotični. Približali smo jim recepte in pripravo kitajske hrane. Kuhali smo v voku ter se naučili, kako se očisti in nareže zelenjava in meso. Uporabili smo za kitajsko...

Obisk lutkovnega gledališča

Obisk lutkovnega gledališča

V sredo, 15. 5. 2024 smo v okviru lutkovnega krožka obiskali Lutkovno gledališče Maribor. Ogledali smo si predpremiero predstave Princesa na zrnu graha. Z ogledom predstave smo se ponovno prepustili pravljicam H. C. Andresena in obudili spomin na otroštvo. Z ogledom...

Dostopnost