“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”
Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.
“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”
Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.
“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”
V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.
Nekaj zadnjih objav..
Na sprehod smo peljali metle
Dijaki 6a in 6b smo danes sprehajali metle. Ugotovili smo, da dijaki doma vzorno skrbimo za okolje, ker smo se le nekajkrat sklonili in napolnili dve vrečki. Z nami sta bili vzgojiteljici Rasta in Edita.
Demonstracija cepljenja orehov
Lansko leto smo v Dijaškem domu Lizike Jančar v mesecu aprilu v sklopu projekta "Zelena Lizika" dijakom demonstrirali potek in različne metode cepljenja sadnega drevja in maronov. V torek, 12. 4., pa smo za dijake demonstrirali še nekoliko bolj zahtevno cepljenje...
Obisk gledališča
Z dijakinjami smo se v torek, 12. 4. 2022 z veseljem odzvale povabilu in obiskale Slovensko narodno gledališče Maribor. Ogledale smo si baletno predstavo Svatba & Posvetitev pomladi, skladatelja Ivana Stravinskega, v koreografiji Edvarda Cluga. Obisk gledališča je...
Delavnica o neustrezni komunikaciji
»Niti jaz, niti ti, niti nihče drug od nas ni popoln.« je misel, ki nas je prešinila, ko smo s toplim čajem v rokah sedeli v krogu in se pogovarjali o komunikaciji v medosebnih odnosih. Neustrezna komunikacija velikokrat vodi do neprijetnih čustev, konfliktov in...
Pisana Velika noč
Na ustvarjalnih delavnicah smo se prepustile barvam in domišljiji ter ustvarile unikatne pirhe. Želimo vam praznike vesele, pirhe kar najbolj debele in potice, šunke, od hrena naj bo miza obložena in naj že mraz odide proč, da lepa bo Velika noč. ❱❱ Koledar...
Obisk koncerta: Nanine pesmi z najlepšimi Ježkovimi šansoni in baladami
Včeraj, v četrtek 07. 04. 2022, smo se z dijaki odpravili na komorni koncert Nanine pesmi z najlepšimi Ježkovimi šansoni in baladami v Unionsko dvorano. Nana je Ježkova vnukinja, kateri je bilo tudi posvečenih veliko Franovih pesmi. Poslastica za srce in dušo, še...
Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo: Nadja Štelcl
Projekt USTVARJAJMO | Ta teden izpostavljamo: Nadja Štelcl @art_is_deadddTokrat izpostavljamo zelo nadarjeno mlado dekle, dijakinjo Nadjo Štelcl, 1. letnik AMOUP. Njene hudomušne in kreativne izdelke iz fimo mase Nadja izdeluje v svojem prostem času. Več o tem na...
DRUGO MESTO – Nika Komperšak, Tijana Spasojevič in Taja Kac -NA LIKOVNEM NATEČAJU INSTALACIJ (58.DOMIJADA)
Organizatorji 58. DOMIJADE (državno srečanje dijaških domov Slovenije) so nas razveselili s super novico. "Drugo nagrado prejme instalacija z naslovom Maske so padle. The end. Sick, sad worldavtoric pod mentorstvom Raste Vrečko iz Dijaškega doma Lizike Jančar,...
Gala Brajkovska sodeluje na likovnem natečaju DOMIJADA na temo Maske so padle
MASKE SO PADLE-SPRAŠUJEM SE… Gala Brajkovska 2022 MEŠANA TEHNIKA: RISBA Z OGLJEM IN Z DODATKOM MASKE ZA COVID 19., FOTOGRAFIJA. Mentorica: Rasta Vrečko Dijaški dom Lizike Jančar , Titova 24 a, Maribor Moj likovni izdelek predstavlja, kako so vsi ljudje svobodni in se...