V novi številki slovenske pedagoške revije Didakta lahko preberete prispevek naše vzgojiteljice Jasne Kovačič o inkluziji dijakov tujcev v novo okolje.

“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”

Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.

“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”

Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.

“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”

V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.

Nekaj zadnjih objav..

Brezplačno drsanje za dijake,…

Brezplačno drsanje za dijake,…

...ki so sodelovali v projektu Tutorstvo v dijaškem domu. V sredo, 15. 1. 2020, so se dijaki družili in razgibavali v Ledni dvorani Maribor. Edita Urih

Reciklirane plastenke – ustvarjalna delavnica

Reciklirane plastenke – ustvarjalna delavnica

Včeraj odpadek - danes uporaben predmet Z dobro voljo in malo domišljije so dijaki  v torek, 14.1.2020 na ustvarjalnici preoblikovali zavržene plastenke v uporabne predmete. Plastenke v zadnjih letih predstavljajo pravo katastrofo za  okolje. Namesto, da kupujemo...

Druženje z brezdomci

Druženje z brezdomci

V ponedeljek, 20. 1. 2020 smo v Dijaškem domu Lizike Jančar Maribor v okviru projekta Prostovoljstvo organizirali druženje z brezdomci, ki bivajo v Zavetišču za brezdomce Maribor. Skupaj smo preživeli ustvarjalen popoldan ob igranju družabnih iger, skupnem kosilu in...

Tržnica znanj v Primožu pri Ormožu.

Tržnica znanj v Primožu pri Ormožu.

Danes smo obiskali tržnico poklicev v Miklavžu pri Ormožu. Veselimo se ponovnega srečanja na informativnih dnevih. Se vidimo v Liziki! Koledar dogodkov | facebook | Brskajte skozi vse prispevke

Dostopnost