Select Page
V novi številki slovenske pedagoške revije Didakta lahko preberete prispevek naše vzgojiteljice Jasne Kovačič o inkluziji dijakov tujcev v novo okolje.

“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”

Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.

“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”

Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.

“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”

V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.

Nekaj zadnjih objav..

Udeleženci Lijalent 2017 ustvarjajo

Udeleženci Lijalent 2017 ustvarjajo

Udeleženci letošnje 19. mednarodne likovne kolonije Lijalent 2017 so polni navdiha in ustvarjalne moči. Njihovo delo spremlja likovni kritik Mario Berdič.   [gallery...

19. mednarodna likovna kolonija Lijalent 2017

19. mednarodna likovna kolonija Lijalent 2017

V Dijaškem domu Lizike Jančar Maribor poteka od 28. - 30. 6. 2017 19. mednarodna likovna kolonija Lijalent 2017. Sodelijejo umetniki iz Avstrije, Hrvaške, Italije, Rusije in Slovenije. Umetnike je sprejel podžupan Mestne občine mag. Zdravko Luketič....

Likovni tudi med počitnicami

Likovni tudi med počitnicami

Vabim dijake, ki radi ustvarjate, da se dobimo v Dijaškem domu Lizike Jančar 12. julija ob 12.00. Risali bomo skice za klop, ki bi jo lahko postavili pred dijaški dom. Za liste in preostali material bo poskrbljeno.

Deseta klop projekta Zgodbe o klopeh in ljudeh

Deseta klop projekta Zgodbe o klopeh in ljudeh

V sklopu projekta Maribor je  kul  smo 15.6.2017 na odprtju prisluhnili novi zgodbi o klopeh in ljudeh. Dijakom se zdi nova, deseta klop, zanimiva.   Klop nosi sporočilnost ob 500-letnici protestantizma pred Evangeličansko cerkvijo v Mariboru, Trubarjev citat in...

Živa knjižnica Maribor

Živa knjižnica Maribor

Si želiš postati prostovoljec_ka? Spoznati nove in zanimive ljudi? Preživeti dva zanimiva in doživetij polna dneva v Mestnem parku? Mladinski kulturni center Maribor že 5. leto zapovrstjo organizira Živo knjižnico Maribor. Za največjo Živo knjižnico v letu, ki poteka...

Sadili smo rože in zelišča

Sadili smo rože in zelišča

Dijakinje so skupaj z recepterko in vzgojiteljico posadile rože in zdravilna zelišča, ki nam jih je podarilo Vrtnarstvo Vekjet. Ob delu so spoznavale imena rož in zdravilne učinke zelišč. Ko so končale z delom so prijetno preživele večer v našem atriju. [gallery...

Zaključek s sladoledom

Zaključek s sladoledom

Šolsko leto se naglo bliža koncu in dijakinje imajo ocene večinoma zaključene. Zato je bil tudi zaključni sestanek 1.A vzgojne skupine bolj zabaven. Posladkali smo se s sladoledom in se smejali dežnim kapljam. Hura počitnice!  

Orodna vrstica za dostopnost