V novi številki slovenske pedagoške revije Didakta lahko preberete prispevek naše vzgojiteljice Jasne Kovačič o inkluziji dijakov tujcev v novo okolje.

“S pomočjo inkluzije se mladostniki vključujejo v socialno življenje, ki v vzgojno-izobraževalnem sistemu predstavlja, predvsem za dijake, ki ne prihajajo iz Slovenije, njihovo začasno bivališče. Vključevanje v socialno okolje in vzgojno-izobraževalni proces je za tujce bistvenega pomena, saj lahko le na takšen način začnejo navezovati stike in zaživijo kvalitetno življenje. Na inkluzijo bi bilo potrebno gledati na način, da niso vsi ljudje enaki in da so kljub temu obravnavani enako.”

Avtorica piše predvsem o primerih dobre prakse v našem dijaškem domu in težavah, na katere naletijo dijaki, ko pridejo v popolnoma novo okolje.

“Dobro poznavanje jezika je osnova za uspešno izobraževanje. Dijaki, ki se s slovenščino ob vstopu v srednjo šolo srečujejo prvič, imajo precej težav in brez strokovne pomoči ne bi zmogli uspešno zaključiti šolanja. Izvajanje slovenščine za tujce v srednih šolah in dijaških domovih je prav zato tako pomembno, saj uresničuje evropske smernice in slovenske pravne podlage. Prizadevamo si, da bi dijakom tujcem na srednješolski stopnji omogočili lažje in hitrejše vključevanje v šolski sistem, z dobrim poznavanjem jezika pa se lahko tudi bolje vključijo v družbo vrstnikov in družabno življenje, ki je v tej starosti odločilna komponenta razvoja osebnosti.”

Avtorica na koncu povzame, da je predpogoj za uspešno vključevanje tujcev dobro in enotno delovanje šolskega tima, vodstva in staršev dijakov tujcev.

“Strokovni delavci ustvarjajo pogoje, s katerimi spodbujajo interakcijo med kulturami in jeziki otrok, ki prihajajo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij in s tem ustvarjajo priložnost sooblikovanja kulture sobivanja. Inkluzija v dijaškem domu je pomembna, saj omogoča dijakom, da se razvijajo v bolj strpno in raznoliko skupnost ter se učijo sprejemati in spoštovati različne nacionalne in kulturne razlike. To lahko prispeva k njihovemu boljšemu razumevanju in pripravljenosti na življenje v sodobni družbi, kjer so razlike med posamezniki neizogibne.”

V Dijaškem domu Lizike Jančar si vsi zaposleni prizadevamo, da našim dijakom nudimo enake pogoje za učenje in bivanje. Vse dijake oziroma mladostnike druži to, da pripadajo isti starostni skupini in imajo podobne osebne izkušnje, tako lažje najdejo skupni jezik in se v okolju bolje počutijo.

Nekaj zadnjih objav..

Tutorstvo – zaključek

Tutorstvo – zaključek

V sredo, 23. 1. 2019, smo z odlično torto zaključili 12. leto delovanja projekta Tutorstvo v dijaškem domu. Letos je v projektu sodelovalo 116 dijakov. V kratkem programu so sodelovale Neja Hranjec (6.a), Taja Majhen (6.a) in Ana Grdadolnik (4.a). Edita Urih Svoje...

Predstavitev na OŠ Ormož

Predstavitev na OŠ Ormož

Dijaški dom Lizike Jančar Maribor se je predstavil na Tržnici poklicev na OŠ Ormož. Skupaj z dijakinjami smo devetošolcem in njihovim staršem predstavili življenje v domu, ter jih povabili, da nas obiščejo v času informativnih...

Tržnica znanj: Miklavž pri Ormožu

Tržnica znanj: Miklavž pri Ormožu

V četrtek, 17. 1. 2019 smo obiskali tržnico znanj na OŠ Miklavž pri Ormožu. Učencem smo predstavili naš dijaški dom in srečali našo bivšo dijakinjo, ki sedaj tudi sama poučuje na tej šoli. Na tržnici je bilo tudi kar nekaj...

Obiskali smo Zavetišče za brezdomce

Obiskali smo Zavetišče za brezdomce

V torek, 8. 1. 2019 smo obiskali Zavetišče za brezdomce Maribor in njihove varovance obdarili z majhnimi darili, se pogovarjali in poslušali glasbo. Zahvaljujemo se vsem dijakom, študentom in zaposlenim, abonentom in prijateljem ki so sodelovali na dobrodelnem bazarju...

Novoletna večerja

Novoletna večerja

V sredo, 19. decembra, smo se dijaki, študenti in zaposleni zbrali v praznično okrašeni jedilnici na novoletni večerji

Tutorstvo: drsanje

Tutorstvo: drsanje

V sredo, 12.10. Ob 17.00 uri, smo se v okviru tutorstva odpravili v Ledno dvorano Maribor na drsanje!

Dostopnost